MAKSUD SETIAP LANGKAHKU

Aku namai ini dengan hijrah
Masa lalu adalah sejarah
Masa kini adalah ikhtiar dan pasrah
Masa depan adalah misteri yang terarah
Jika lakuku dan lakumu berbeda
Aku tak menyalahkan sesiapapun.
Jika tingkahku tak lagi menyamankanmu
Aku tidak mahu memaksamu menyamaiku
Saat dirimu masih membutuhkan ku
Aku selalu membuat diri ini bergitu bersahabat denganmu dalam apapun

Hijrah...

Saat kata berjuta makna
Kala diri ini tak lagi mampu mengingat banyaknya kekhilafan
Terlintas akan bagaimana ke kokohan niat mengiringi laku masa depan
Dan kekuatan ilmu dan niat akan mampu melanjutkan hijrahku dan hijrahmu kawan
Aku bertemu dengan mu 
untuk mengindahkan diri pada mu
Langkah mini kita tak pernah sia-sia
Selalu rangkulkan doa-doamu saat
Hijrah jadi alasan untuk mampu
Menapaki syurga milik-Nya
Kerana dengan hijrah itu kita
Tak lagi harus mencari untuk
Meminta-Nya menyatukan kita dalam
Redha illahi

Mari berhijrah

Hijrahku dan hijrahmu
Syurga kita dalam sejarah
Pada kecintaan terhadap illahi.

p/s : KENANGKU DALAM DOAMU

Comments

Popular Posts