DALAM MIHRAB CINTAKU

jika diriku mencintaimu kerana ketampananmu
jangan salahkan aku kalau aku beralih pada yang lebih tampan darimu...
jika diriku mencintaimu kerana hartamu
jangan salahkan aku kalau aku meninggalkan mu bila hartamu mulai sirna pada pandanganku...
jika diriku mencintaimu kerana kedudukkan mu
jangan salahkan aku kalau aku memilih yang lebih tinggi kedudukkan nya darimu...

wahai akhi qalbu...

kiranya diriku mencintaimu kerana agama mu,
jangan lah risau serta ragu, inshaa Allah aku tetap akan menantimu.
kiranya ini yang terbaik pada pandangan rabbku...

memang ada yang lebih tampan darimu

memang ada yang lebih berharta darimu
memang ada yang lebih tinggi kedudukan darimu
namun yakin lah semuanya pasti sirna ditelan waktu

bagiku engkau adalah anugerah dari penciptaku, kerana dia lah yang mencondongkan hati ini untuk menerima mu...

Dialah yang maha tahu serta menentukan segala sesuatu...

sabarlah menanti waktu itu kerana aku pun menanti sepertimu..

walaupun banyak ujian menguji hatimu namun yakinlah itu adalah untuk
memantapkan hatimu...

semua yang terbaik akan datang tepat waktu,

sesuai ketentuan yang maha tahu.
inshaa Allah pasti akan dipermudahkan Nya...

Ya Rabbku...pemilik cinta sejati

jika cintaku kau ciptakan untuk dia
tabahkan hatinya, teguhkan iman nya, tegarkan dan temanilah dia dalam penantian.
jika hatiku kau ciptakan untuk dia, penuhilah batinnya dengan kasihmu
terangilah langkah nya dengan cahayamu
ku titipkan cintaku pada Mu untuknya.
resapkan rinduku pada rindunya,
mekarkan cintaku bersama cintanya,
satukan lah hidupku dan hidupnya dalam cintaMu.

p/s : kenangku dalam doamu...

Comments

Popular Posts